Lessen

Woensdag van 19.00 – 20.15 uur hatha yoga

Donderdag van 20.45 – 22.00 uur, hatha yoga

Deze lessen omvat de klassieke hatha yoga beoefening met o.m.: ademhalings- en warming up oefeningen, asanas (houdingen), eindontspanning. Het is een redelijk pittige les, waarin naast flinke inspanning er voldoende ruimte is voor ontspanning. Het niveau van pittigheid heb je trouwens zelf in de hand, jij bepaalt hoever je in een houding wilt gaan!

Donderdag van 19.00 – 20.15 uur, mindfulness-/yin yoga

Bij de houdingen in yin yoga ervaar je een milde stretch, die je zo’n 3 tot 5 minuten aanhoudt. In plaats van spierkracht wordt hier gebruik gemaakt van zwaartekracht en ontspanning, wat onder meer een positief effect heeft op het bindweefsel/fascie en de gewrichten. De asanas worden heel rustig en met volledige aandacht uitgevoerd en er is veel aandacht voor de effecten van de houdingen op je lichaam en geest. In deze weldadige les is er ook ruimte vrijgemaakt voor een korte mindfulness-/meditatieoefening.

Vrijdag van 10.00-11.15 uur, yin yoga / easy yoga

De les omvat o.m.: ademhalings- en losmaakoefeningen, mindfulnessbeoefening, asanas en eindontspanning. Afwisselend omvat de les de ene week yin yoga en de andere week “easy” hatha yoga. Het zijn rustige lessen, waarin de focus ligt op het bewust (leren) zijn van je lichaam in en tussen de asanas.  Je geest komt langzaam tot rust en je lichaam zal geleidelijk aan soepeler en sterker worden.

Dinsdag van 18.45 – 19.30 uur meditatie

Een half uur stilte-meditatie met aansluitend gelegenheid voor vragen en uitwisseling. Door samen te oefenen in het moment te ZIJN, versterkt je ont-wikkelingsproces zich. Wil je meedoen, meld je dan even aan via 06-29404950.


Na de lessen en de meditatie genieten we van een kop thee en is er gelegenheid vragen te stellen en ervaringen uit te wisselen.


Aanvullende informatie en tips:

Reserveer even een matje i.v.m. het aantal beschikbare plaatsen,
aanmelden kan via 06-29404950 of e-mail info@yogasurya.nl
Probeer uiterlijk 5 minuten voor de les aanwezig te zijn.
Draag comfortabele, niet knellende kleding.
Voor de eindontspanning kunnen een vest en warme sokken prettig zijn.
Neem een grote (hand)doek mee voor op de mat.
Het is aan te raden niet met een volle maag yoga te doen.
In yoga speelt competitie geen rol, je werkt aan je eigen lichaam en geest.
Respecteer je grenzen en ga er niet overheen.